سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :52
بازدید دیروز :27
کل بازدید :275734
تعداد کل یاداشت ها : 171
103/1/10
5:2 ع
مشخصات مدیروبلاگ
فرشته[244]
سپاس خدایی را که آفریننده آسمانها و زمین است و فرشتگان را رسولان خود گردانید و دارای دو و سه و چهار بال و پر قرار داد و هر چه بخواهد در آفرینش می افزاید که خدا بر هر چیز قادر است.(سوره فاطر، آیه 1)

وقتی می بینم Linus Benedict Torvalds یک فنلاندی 21 ساله و دانشجوی سال دوم علوم کامپیوتر دانشگاه هلسینکی، اینچنین تحولی رو در دنیای لینوکس و منبع باز ایجاد کرد، از خودم که الان همسن او و البته بزرگتر! هستم بدم میاد.

پروژه GNU در اوایل دهه 1980 توسط ریچارد استالمن شروع شد و توسعه نرم افزارهای بازمتن را رهبری نمود.
پروفسور اندرو تاننباوم و سیستم عامل او MINIX  مطالعه سیستم عامل ها را از حالت تئوری به عملی تبدیل نمود.
«ولی در نهایت همت و تلاش توروالدز منجر به تولد لینوکس شد.»

توروالدز، یک انسان ساده است. بر خلاف بیل گیتر او یک میلیاردر نیست. یک هکر خود آموخته بود. عاشق وصله پینه کردن محدودیت هایی بود که سیستم را تحت فشار قرار می دادند و...

استارت کار با لینوکس برای من از تابستون و با همت والای javad33 خورده شد. توروالدز رو از نزدیک ندیدم ولی با دیدن ایشون یاد توروالدز خلاق با همتی فوق العاده می افتم.

چند ماهی هست که با اوبونتو کار می کنم.
کار کردن با ویندوز این رو در ذهن هر روشنفکری مرور می کنه که من الان دارم با نرم افزارایی دزدی! کار می کنم. مگه این که پول واقعی رو برای خرید اونها پرداخته باشیم که محال می دونم دست کم تو کشور ما کپی پیست از ذهن ها دور بشه.

ولی حالا مثل یک خانم! از مخازن موجود در اوبونتو استفاده می کنم و لذت می برم. اگر هم چیزی کم بود با کمی سرچ کردن نرم افزار رایگانش رو می تونیم پیدا کنیم.

روزای اول واقعا کار کردن با سیستم عاملی به جز ویندوز سخت و خسته کننده س.
مخصوصا با اطرافیانی که ماشاالله آنقدر کنجکاو و حس پیشرفت دارن! که وقتی من حرف از لینوکس براشون می زدم می گفتن: «برو بابا حوصله داری».
با چنین اوضاعی تنها امید من برای پیشرفت در این زمینه این جوان بیست ساله بودند و هستند. حتا باعث شدند دیگه بین منابع فارسی دنبال سوال هام نباشم و در سایت های اصلی پیشرفت خودم رو رقم بزنم. دلم راضی نمی شود تنها با یک تشکر از همه ی زحماتشون قدردانی کنم.

پ.ن: آرزو می کنم خیلی زود مثل ایشون بشم و در آینده ای نه چندان دور مثل توروالدز.