سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :64
کل بازدید :276503
تعداد کل یاداشت ها : 171
103/2/7
2:18 ص
مشخصات مدیروبلاگ
فرشته[244]
سپاس خدایی را که آفریننده آسمانها و زمین است و فرشتگان را رسولان خود گردانید و دارای دو و سه و چهار بال و پر قرار داد و هر چه بخواهد در آفرینش می افزاید که خدا بر هر چیز قادر است.(سوره فاطر، آیه 1)

دوست دارم همه ی اون چیزی که تو دنیای کامپیوتر وجو داره رو یاد بگیرم ولی هر روز که میگذره می بینم کمتر بلدم. هر چی بیشتر گوگل می کنم، هر چی بیشتر مطلب می خونم، هر چی بیشتر کامپیوترم رو زیر و رو می کنم و... می بینم خیلی بیشتر از اینا باید تلاش کنم. مثلا دوست دارم همه ی نرم افزارایی که توی سایت wakoopa هست رو تست کنم. همه رو بلد باشم تا بتونم اگه اسمی از نرم افزار کمیاب! اومد من بتونم به دیگران هم یاد بدم.

اگه یک روز تعطیلی باشه و به برکت تعطیلی من از خونه نرم بیرون، صبح تا شب پای کامپیوتر هستم. به جز وقت هایی که رمانی داشته باشم تا بخونم. یا مهمونی اومده باشه یا کار خونه وجود داشته باشه. باز هم با همه ی اینا بیشتر عمرم پشت کامپیوترم و اینترنت هستم. می تونم بگم نافرم معتادش شدم. مثل سیگاری که می گیرانندش و با عشق پک به آن می زنند و دودهای غلظیش را وارد ریه می کنند. من هم کامپیوتر رو می گیرانم و با جون و دل مغزم رو به فراسوها می فرستم.

چند وقته حتا غذا خوردن رو هم دوست ندارم. شاید از سه وعده یکیش رو هم به زور وقت براش بزارم. تازه مثلا بشقاب رو میارم پشت کامپیوترم و غذا رو میل می کنم!

یه بار برای دوستم تعریف کردم که دچار چنین وضعی هستم. این که یه بار شاید حدوه چهل و خورده ای نرم افزار دانلود کردم و نصب کردم و همه رو امتحان کردم و عشق کردم از این که چیزای جدیدی یاد گرفتم. این که تا اوبونتو رو نصب نکردم و میل و علاقم بهش ارضا نشد ول کنش نبودم. هر چند همه ی هاردم پرید و پسرخالم اگه بفهمه بیچارم می کنه. شاید سی گیگ فیلم های مسافرت هامون و عکس هامون بود. همش پرید. الان هم همه ی تلاشم رو می کنم تا با همه ی توزیع های لینوکس آشنا بشم و دنیای جدید رو تجربه رو کنم. و هزارن اتفاق دیگه که در اینجا نمی گنجد.

همه ی این اتفاق ها توی این دوساله که با کامپیوترم کار می کنم برام افتاد و حالا می فهمم که من هم یک «گیک» بودم و خودم خبر نداشتم. دوست دارم دوستای «گیک» زیادی داشته باشم ولی متاسفانه هیچ کدوم از دوستام اینگونه نیستن.

چند وقت پیشا که با گیک های اینترنتی آشنا شدم و افکارشون رو دیدم علاقم به این دنیا و آدم های گیکیش بیشتر شد تا بعضی از آدم های حقیقی و حرف بیهوده زن.

پ.ن: سایتی رو که برای گیک معرفی کردم احتمالا فیلتر باشه. من با فیلتر شکن کار می کنم. به هر حال اگه خواستید بدونید گیک یعنی چی کمی دنبالش باشید! اگه شما هم گیک و خوره! بودید دوست دارم باهاتون آشنا بشم. اگه خواستید بهم ایمیل بزنید.